2014. szeptember 7., vasárnap

Pályázat-jelentés: Imagine Kupa és Próbagoblin

Még soha nem vetemedtem arra, hogy a regényem reklámozásán kívül másról is blogbejegyzést írjak, de most eljött az ideje, hogy egy kicsit aktívabb legyek e téren. :) 

A nyáron két pályázaton is részt vettem, az egyik a III. Imagine Író Kupa, a másik pedig a Nyakonöntött Próbagoblin Szolgáltatóház Bosszorgányos pályázata volt. Helyezést egyiken sem értem el, én mégis büszke vagyok a teljesítményemre. :D

Először az Író Kupáról ejtenék néhány szót. Nem titkolom, hogy az Imagine oldalára kizárólag a Kupa miatt regisztráltam. Nagyon érdekesnek találtam a pályázatot. Öt csoportból kellett egy-egy kulcsot kiválasztanunk, ezeknek természetesen mind szerepelniük kellett a novellában. Amint elolvastam a kulcsokat, már kezdett is kialakulni a történet (ám végül engem is meglepett a végeredmény - azt hiszem, külön bejegyzést lehetne írni az "önmagát író történetekről". :))
Hiába volt izgalmas a feladat, mindössze tízen jelentkeztünk a pályázatra. Ez meglepett, mert ennél jóval aktívabbnak gondoltam az oldalt. Ráadásul a zsűrin és a szerzőkön kívül senkitől sem kaptunk kritikát, és ez a passzivitás elég elszomorító egy ilyen sok felhasználóval rendelkező oldalnál. 
Mégsem bántam meg, hogy jelentkeztem. Bár akadt néhány probléma a zsűri és a pályázók között, mégis többségben voltak a pozitív élmények. Tetszett, hogy nem csak magát a végeredményt láttuk, hanem a vélemények és a pontok is nyilvánosak voltak. A zsűri pontjait korrektnek éreztem, legalábbis a legtöbb esetben. (Tulajdonképpen csak alig néhány ponttal maradtam le a harmadik helyről. :D)
Ráadásul a pályázók Facebook csoportjában is (még mindig) nagyon jó a hangulat, ha másért nem, már ezért megérte beneveznem a pályázatra. :) Azt hiszem, egyik szerzőtársamnak sem kell szégyenkeznie, bár nyilván egyik történet sem lett hibátlan, látszik, hogy az íróknak megvan a tehetsége (és most nagyképűen magamat is ide sorolom :D). Az első három helyezett pedig (Ők sorban: Gigi685, Tulipan, Yoriko) megérdemelten jutott fel a dobogóra. :)
A tíz történetet itt tudjátok elolvasni.
Az én történetem a Kell a gonosz lelkek ellen címet viseli. A története röviden:
Újra megrendezik az Álmok Bálját, és az Alkotó mindent megtesz azért, hogy távol tartsa a gonosz lelkeket. Közben pedig fáradhatatlanul alkotja a belépőket.

A Próbagoblin pályázatára nem bosszorgányról, csak egy egyszerű (bodza)boszorkányról írtam. :) Az oldal legutóbbi pályázatán szintén részt vettem, és bizony csúfos kudarc lett a vége, szóval most duplán izgultam. :D Igaz, hogy helyezést most sem értem el, de némi fejlődést talán igen, ugyanis bekerültem a 'Jobb novellát írt' kategóriába, legutóbb még ez sem sikerült. :) (Ha valaki kíváncsi az eredményhirdetésre, itt tudja elolvasni.) Plusz pontot érdemel, hogy a "jobb novellák" is megemlítésre kerülnek, más pályázatoknál ezt még nem tapasztaltam. Ez akkor is egy visszajelzés az írónak, ha bele került, de akkor is, ha nem. :) Nekem most azt jelenti, messze még a cél, de nem szükséges feladnom. :D
(A pályázat szövege pedig nálam mindenképpen első a maga kategóriájában. ;))
A novellám A bájital elkészült címet viseli, és egy tanácstalan boszorkányról szól, aki nem tudja, kinek is adhatná oda tökéletes bájitalát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése