2015. január 9., péntek

Olvastam: MásValaki problémája

A nagy Twilight-mizéria óta nem szívesen olvasok vámpíros történeteket, Meiszner Krisztina regénye azonban elég érdekesnek tűnt ahhoz, hogy felhagyjak ezzel a szokásommal. A végén kiderült, hogy jól döntöttem. :)

Eleinte azért akadtak kétségeim. A történet számomra nehezen indul: az első fejezetben egy kicsit erőltetettnek éreztem a narrátor lazaságát, valamint a szereplők és a helyszín bemutatása nem tudott bevonni a történetbe. Itt tulajdonképpen Jenő és Valéria, valamint kocsmájuk, a Bugyor "hétköznapi" életébe pillanthatunk bele.

Aztán, ahogy tovább olvastam, egyre csak jöttek a pluszpontok. :) Elsőként, hogy nem egy mega-szuper-csillámpasi a főszereplő, hanem egy olyan... átlagos fickó. Ettől pedig hihetőnek, élőnek (ha-ha!) tűnt a karakter, az egész helyzet. (Itt megjegyezném, hogy a fülszöveg egy kicsit csalóka, a főszereplőt "jóképűnek" nevezi, ám ezt a regény nem erősíti meg, és nem is cáfolja. E helyesbítés csak azért, hátha valaki kizárólag ez miatt olvasná el a történetet. :D)

A sztori akkor indul be igazán, amikor főhőseink megtalálják a hullát a Bugyor hátsó bejáratánál. Innentől kezdve begyorsulnak az események, az olvasónak még pislognia sincs ideje, mindig történik valami, amin izgulhat. Ekkor jön be a képbe a figyelő és családja: Lakatosék, a roma vámpírok, akik nálam az abszolút kedvenc szereplők ebben a történetben! :D A végén meglepett a gyilkos kiléte. Az olvasás során azt sem tudtam, kire gyanakodjak, míg végül - Jenő felfogásához hasonlóan - már mindenki gyanús lett. :)

A karakterek jól sikerültek, hihetőek és mindnek van személyisége. Egyedül talán Jenőnél éreztem egy kicsit, hogy nem tudom pontosan behatárolni, ki is ő, milyen is ő, bár lehet, hogy egy folyton személyiséget váltó vámpírnál ez nem is olyan nagy baj. :)

Összegzésként annyit tudok elmondani, hogy ez a könyv nem lesz a kedvencem, de örülök, hogy elolvastam, és bátran ajánlom azoknak, akik egy kis humorral meghintett (véres) krimire vágynak! :)

Itt tudtok beleolvasni a könyvbe:
http://konyvmolykepzo.hu/reszlet/masvalaki_reszlet.pdf

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése