2015. február 25., szerda

Olvastam: A démon és a papnő

Nem vagyok büszke rá, de sokáig élt bennem az a tévképzet, hogy a magyarok nem tudnak jó regényt írni (pedig gyerekkoromban imádtam Vavyen Fable és Lőrincz L. László műveit, szóval ez elég érthetetlen :D). Azért az évek során lassan sikerült megszabadulnom ettől az előítélettől, főleg az  utóbbi években, mióta mélyebben foglalkozom az írással és a hazai szerzők felé is nagyobb érdeklődéssel fordulok. Mégis csak most, Kae Westa regénye után tudatosult bennem igazán, hogy a magyarok között is akad olyan, aki nem csak hogy jól írni, de jól mesélni is tud.

Ezek után nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom, tetszett ez a könyv. :) Pedig elég nagy elvárásaim voltak vele szemben, mivel miután megrendeltem, nagyjából két hónapot kellett várnom rá a beígért néhány nap helyett,  szóval úgy voltam vele, ezek után nagyon ajánlom, hogy jó legyen. :D (Sajnos nem a kiadótól rendeltem...) A történet röviden arról szól, hogy a szellemek, akik addig mindig az emberek mellett álltak, hirtelen magukra hagyják őket. Főhőseink pedig megpróbálják kideríteni, mi történt, és miután erre rájönnek, igyekeznek tenni is ellene.

Az a legérdekesebb, hogy akad az írásban olyan dolog, ami más regényben borzasztóan idegesít, itt viszont nagyon imádtam. A történet gerincét például a szerelem alkotja, és e körül csak egy finom szellemtest (haha!) a fantasy világ és a cselekmény. Mégis, egy nagyon jó egyveleget alkot. A főszereplő, Mortua (érdekes, én első olvasásra férfinek gondoltam a neve miatt), egy cserfes, akaratos lány, és az ilyeneket a képzeletemben, egy másik dimenzióban, gonoszul kiírok a történetekből, de itt nem éreztem ilyen késztetést. :D Tényleg az egész történet olyan szép, mesés és kellemes egységet alkot, hogy képtelenség letenni, és az ember amint végigolvassa, legszívesebben azonnal kezdené elölről. A regény izgalmas, romantikus, lehet rajta nevetni és sírni, és úgy gondolom, ez a legfontosabb, hogy az ember bele tudja élni magát.

A cselekmény hullámzó, de semmiképpen sem rossz értelemben. A nyugalmasabb és izgalmas részek szép összhangban váltják egymást, és jó egy kicsit megpihenni a sok feszültség és csata után, és lelkiekben felkészülhetünk a további borzalmakra. :D

Néhány dolognál azt éreztem, hogy kicsit erősebb magyarázatot, kidolgozottságot is megért volna, legalábbis az én ízlésemnek . Ilyen például Mortua különleges helyzete, hogy csak ő képes vigyázni a démonra, Valianra. Nekem különösen tetszett, hogy a világ már-már tökéletes, viszont épp ezért úgy éreztem, hogy a felmerülő konfliktus nem rázza meg annyira a világot, mint ahogy én elképzeltem (bár nem én írtam a regényt, szóval erre lehet azt mondani, hogy mindegy, én miről képzelgek :D). A karakterek nagyon tetszettek, mindegyikük élt, nem voltak sablonosak. Egyedül Valian viselkedésében találtam némi ellentmondást, vagy inkább hirtelenséget. Amikor egyszer Mortua váratlanul megérinti, majdnem megtámadja őt. Én a démonnak erről a kellemetlen szokásáról, vagy épp ennek legyőzéséről is részletesebb képet szerettem volna kapni.

Felsoroltam néhány részletet, ami nekem egy kicsit kidolgozatlannak (még ez is erős szó rá) tűnt, de ezek inkább csak kötekedések, mert egyáltalán nem zavartak az olvasásban. Azt hiszem, hogy ennél nagyobb bakikat is könnyedén el tudtam volna viselni, mert a történet annyira magával ránt, hogy bármit hajlandó vagyok elhinni, még ha nincs is teljesen megalapozva. :D (Tulajdonképpen a legnagyobb hibát ott követte el az írónő, hogy LEVÁGATTA Valian tűzvörös, hosszú haját, de üsse kő, hajlandó vagyok megbocsátani, a végén ezt úgyis orvosolják. :D)

A regényt én "csajos" történetként definiálnám, ennek ellenére mindenkinek ajánlom, mert tényleg nagyon izgalmas, emellett romantikus, de nem az a nyálas fajta (halleluja!), és mindenki megtalálhatja benne a maga kedvenc karakterét. Én sem hittem volna, de igazi dépé rajongó lettem, szóval ha valakinek nem keltette fel az érdeklődését a történet, vagy nem szereti a fantasyt, akkor is nyugodtan vágjon bele, mert hamar magába szippantja majd a könyv. :)

(A kép forrása: http://konyvmolykepzo.hu/products-page/konyv/kae-westa-a-demon-es-a-papno-6898)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése