2015. március 28., szombat

Olvastam: Altatódal

Nos, az efféle romantikus YA történeteket általában messzire elkerülöm, mégis nekiláttam Sarah Dessen regényének. Bevallom, úgy hittem, hogy a harmadik oldal után abbahagyom, ennek ellenére  könnyedén végigolvastam. :)

A történet főszereplője Remy Starr, aki határozottan nem hisz a szerelemben, és rövid időn belül minden fiúját ejti. Vajon meglepődik-e bárki is, hogy végül felbukkan egy fiú (Dexter), aki valamiért más, és nem olyan egyszerű szakítani vele? :)

A regény nagyobbrészt a szerelem, kisebb részt a változások köré épül. Előbbi számtalan módon megnyilvánul, kezdve az alaphelyzettől (Remy szerelemhez való hozzáállása), az anyján át, aki már számos férjet elfogyasztott, és ott van Remy bátyja, aki szintén szerelmes korszakát éli. Ezen kívül a párbeszédek a barátnők, barátok, Remy és az anyja, bátyja közt jobbára ebben a témában merül ki. És ha mindez nem lenne elég, Remy édesanyja romantikus regényeket ír, és a legutóbbiból (szabadjon hozzátennem: sajnos) még részleteket is olvashatunk. Szóval, akik szeretik a szerelmes témákat, nem csalódnak, akad itt belőle bőven. :)

A "változás" szintén több fronton megnyilvánul. Remy igyekszik hátrahagyni korábbi, hm... könnyű erkölcsű énjét, valamint többé-kevésbé leszokott a cigiről és az alkoholról. Ő és barátnői egyébként is hatalmas változás előtt állnak, hisz éppen befejezték a középiskolát, és a nyár végén megkezdik egyetemi tanulmányaikat. Remy bátyja szintén jófiúvá vedlett, miután a börtönt is megjárta. Anyja az ötödik házassága alatt szintén változásra törekszik. 

Szóval a történet olvastatja magát - csak az a baj, hogy teljesen kiszámítható. Észrevettem, hogy a vége felé inkább azért haladtam vele, mert azt reméltem, mégiscsak másképp alakulnak majd az események, mint ahogy gondoltam. Remy és Dexter szerelme, valamint az anyja és vőlegénye közötti kapcsolat kimenetele is nyilvánvalóvá volt (ez utóbbi aztán végképp, pontosan tudhatjuk, mi lesz a vége és hogyan). 

Mindezek alapján azt hiszem az is egyértelmű, hogy kinek ajánlom a művet: azoknak, akik szeretik a romantikát, a szerelmes történeteket. :) Tényleg nem kapunk tőle nagy és sosem hallott gondolatokat, nincs igazi meglepetés, de szórakoztató és olvasmányos, ami miatt legalább egyszer érdemes átrágnia magát rajta a műfaj kedvelőinek. :)

(A kép forrása: http://konyvmolykepzo.hu/products-page/konyv/sarah-dessen-altatodal-794)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése