2015. június 13., szombat

Olvastam: Halálkúra (Útvesztő trilógia harmadik kötete)

(forrás: http://moly.hu/konyvek/james-dashner-halalkura)
Már alig vártam, hogy végre elolvashassam James Dashner Útvesztő trilógiájának befejező részét. A Könyvfesztiválon végül sikerült is beszereznem, és azt reméltem, az első rész után következő lassú hanyatlás végképp eltűnik az utolsó kötetből.

Úgy gondolom, egyértelműen maga az útvesztő és az a köré épült rejtélyek alkották a legizgalmasabb, legjobban összerakott részét a teljes műnek. Ennek a hatása még a második részben, a Tűzpróbában is érződött, és bár a Halálkúrát is igyekezett a szerző ugyanolyan mozgalmasra és rejtélyesre megírni, a próbálkozása nagyon erős, és kissé zavaró nyomot hagyott.

Az első két részben nagyon kíváncsi voltam, mit akar a VESZETT, és csakugyan jó-e, ahogy ők és Teresa olyan biztosan állították. A Halálkúra elejére már nagyrészt tisztázódott, mit akarnak, miért végeztek kísérletet a gyerekeken - még is megmaradt a huzavona, hogy vajon jók-e vagy sem, az aktuális események éppen a kísérlet részei-e vagy sem. Mostanra ezt inkább fárasztónak éreztem, mint izgalmasnak.

Sajnos a történetben akadt "csinált" konfliktus is. Egy alkalommal, még az elején, téves következtetést vonnak le a srácok, amit nehezen tudok elképzelni zseninek kikiáltott kölyköktől. Nem volt teljesen egyértelmű helyzet, de még csak nem is sejtették az igazi megoldást. Később Thomas mintha szándékosan ment volna bele a bajba - egészen pontosan leült egy kávézóban, és megvárta, míg rátalál. A korábbi részekből kiindulva az író ennél hatásosabb és hihetőbb módon is bajba sodorhatta volna a főhöst. Az egész szembement Thomas jellemével és a logikával is.

Azt sem tartom különösen jó ötletnek, hogy bár felmerülnek VESZETT-gyanús történések, ami mintha arra utalna, bizonyos véletlenszerűnek tűnő dolgokat ők terveltek ki - ám erről végül semmit sem tudunk meg. Vannak bizonyos részletek, melyek bővebb magyarázatot is megérdemeltek volna. Úgy éreztem, kevésbé átgondolt a történet, mint ahogy azt a korábbi részekben megszoktam, és valahogy a rejtélyek feloldása sem sikeredett olyan átütőre, mint ahogy vártam. 

A karakterekről annyit érdemes megemlíteni, hogy sok változás nem történik velük, maradnak olyanok, amilyeneknek megismertük őket. :)

Mindettől függetlenül olvastatta magát a történet. Aki nekilátott a trilógiának, az utolsó "felvonást" már semmiképpen se hagyja ki. :) Véleményem szerint Az Útvesztő sikerült a legjobban, a további részek tulajdonképpen egy szokásos zombiapokalipszis történései.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése