2016. január 1., péntek

Mi történt itt 2015-ben?

(a kép forrása: http://onlinedailytrends.com/trends/hong-kong/2015-12-31/1689-2015-1.html)
Ahogy visszatekintek az elmúlt évre, magam is meglepődöm, mennyi izgalmas érdekes dolog történt ezzel a bloggal. Magam sem hittem, hogy ez lesz belőle :)
Amikor 2013-ban elkezdtem a blogolást, mindössze egyetlen célom volt, hogy közönséget keressek a regényemnek. Eme elgondolás végül csúfos kudarcba fulladt, nem lett több száz követőm, és csak alig pár emberkét érdekelt a korszakalkotó, zseniális irományom (mert ugye hajlamosak vagyunk ezt feltételezni a regénykéinkről, aztán egy bizonyos idő után  csak röhögünk ezen :)). A történet azóta lekerült a blogról, helyette viszont több új projekt vette át a helyét.

A rendkívül egyedi elnevezésű Olvastam oldal alatt a könyvajánlóimat olvashatjátok. Kísérleti jelleggel vágtam bele még 2014 végén, és annyira megtetszett, hogy a legtöbb bejegyzést eme címke alatt követtem el 2015-ben, egészen pontosan 17 darabot. Az év legelső bejegyzése is egy ilyen könyvajánló volt, méghozzá Meiszner Krisztina MásValaki Problémája című könyvéről.  Azt nem állítom, hogy tolongtak az érdeklődők, de egyes ajánlókat elég szép számban elolvastatok. A legtöbben 2015-ben a Bizarr történetek II horror antológiára voltatok kíváncsiak, pontosan 91-en. Ezt követi alig lemaradva egy másik novelláskötet, a Kalandok és kalandozók, a maga 87 olvasójával. A harmadik legolvasottabb ajánló pedig Kae Westa A démon és papnő című fantasyja volt, rá 72-en voltatok kíváncsiak. (Gratulálok a helyezetteknek, nagy tapsot nekik, köszönöm! :))

(képet készített: Petőházi
Emese)
Valójában kevés lelkesedéssel vágtam bele egy a Ferenczi Szilvi által javasolt, nagyszabású vállalkozásba: az interjúkészítésbe. Aztán már csak azt vetttem észre, hogy egyre többet és egyre szívesebben gondolkodom a kérdéseken, és azon, ki legyen a következő "áldozatunk". :) Végül annyira belejöttünk, hogy tavaly áprilistól 12 interjút hoztunk össze. 
A sikeren felbuzdulva úgy döntöttünk, merünk nagyobbat álmodni. Az év utolsó napjára elkészült új blogunk, az Objektív a fiókból, ahová ezentúl az interjúk és a könyvajánlók kerülnek, a facebook oldalunkra pedig rövid, érdekes cikkek is. És mert három a magyar igazság - vagy csak mert van egy ilyen ügyes ismerősünk :) -, a csoportba Petőházi Emese is bekerült, aki már így is rengeteg fantasztikus képpel járult hozzá a blogom működéséhez. 




(készítette: Petőházi Emese)
Emesével van egy közös projektünk is, aminek októberben kezdtünk neki, a FotóTörténet. A helyzet igazán egyszerű: Emese fotóz, én meg történetet írok a képeiről. Írtam már festményről novellákat egy pályázatra, de ez egészen más. Nem valami nehéz kitalálni egy történetet a képeiről - vagy pontosabban szólva, igazán könnyű megismerni a megörökített jelenet történetét. :) Nem mondanám magam nagy fotószakértőnek, de amiért nagyon szeretem Emese képeit, hogy tényleg olyanok, mint egy történetből kimerevített állókép. Amikor látom rajta az ágak közé rejtett könyvet azt is látom, ahogy egy kislány odasétál hozzá, leveszi, majd odaviszi az édesapjának és megmutatja a belé rajzol furcsa, félelmetes nőt... Bár több novellát is írtam, egyik sem volt annyira izgalmas, mint a fotók története... :)  

(Rajzolta: Rusvai Mónika)
Ezeken kívül egyéb izgalmas dolog is történt velem: mégpedig, hogy bejutottam a IV. Aranymosás mese- és regényíró pályázatra. Erről írtam is egy rövid bejegyzést, ahol látható Rusvai Mónika fanartja is a regény egyik szereplőjéről. Persze a lektorok előtt kudarcot vallottam, de sebaj, majd legközelebb sikerül. :D
Áprilisban a Könyvfesztiválra is sikerült eljutnom, amiről szintén írtam egy rövid beszámolót. Itt átvehettem a Kalandok és kalandozók című novelláskötetet - benne A bájital elkészült című novellámmal. :) 
Az Írnom kell blogon meghírdetett A megálló című pályázaton pedig harmadik helyezést ért el a B-re várva című novellám. 




Szóval mozgalmas egy év volt, és az újév kezdetén azt fogadom meg, hogy az idei év legalább ennyire izgalmas lesz - ha pedig sikerül, még ennél is jobban. ;)

(kép forrása: http://theodysseyonline.com/hobart/5-things-look-forward-2016/242979)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése